Bildarkivet: Bilderna på denna sida föreställer modeller byggda av Anders Johansson


Snöberedskapen är god. SJ Np 3030 (VÅHJ 6) och spårrensare väntar på sämre tider.


Lokalgodståg 35633 inväntar möte på spår 2 i Hultanäs.


Två nya Volvo 544 har just anlänt på en NNop-vagn. Jägmästare E K Hammarström
bevakar att ingen stjäl hans nyförvärv.


Tungtransport från Västervik sommaren 1963. Ny omformare till Vetlanda Kraft. Anledningen
till att man valde denna väg var att banan mellan Västervik och Åtvidaberg var under breddning
vid denna tidpunkt.


Feldirigerat stocktåg till Blomstermåla Fanerfabrik. När stockbåtarna anlände Kalmar hamn
var man tvungen att snabbt transportera ädelträ-stockarna till Blomstermåla för att det inte skulle
skadas. Både två och tre Tp användes i tågen när det var som värst.


Lokalgodståget 24554 har just anlänt på spår 2 i Hultanäs. Postförande tåg till Hultsfred
skall just avgå.


Eftermiddags-godståget från Lessebo skall just avgå efter möte med Kalmartåget i Hovmantorp.


Hultsfredståget fick den här dagen ta vägen över Vilseleda-Bära . Tp 3515 och CDFo10p 691.

 

 

Gudrun medförde timmerkörningar även i de Hovmantorpska skogarna. Ofotbanen AS hyrdes in som operatör.